tirsdag 21. oktober 2008

Hvorfor vil jeg bli kokk?

Kokkeyrket høres gøy ut. Jeg husker ikke hvor gammel jeg var når jeg bestemte meg for å bli det, men det er ei stund siden. Siden jeg bestemte meg for å bli det, har jeg også blitt usikker. Mange har rådet meg til å ikke bli det. Blant annet en catering sjef i et bryllup. Hun sa at kokk var et utrolig hardt yrke med dårlig turnus, og instutisjonskokk var kjedelig. Hun rådet meg til at om jeg skulle bli kokk, burde jeg begynne mitt eget cateringfirma. Der hadde jeg selvbestemte arbeidstider, å la opp det meste av løpet selv. En annen person rådet meg også til å ikke bli kokk fordi det var et hardt yrke. Så det er veldig usikkert. Vi får se hva det blir til, men Vg1 restaurant- matfag blir det uansett. Så får vi se hvordan det blir videre.

www.reiseliv.no

Ingen kommentarer: